TOUR PROGRAM :

 
DAY 01 : AIRPORT – PARAPAT DANAU TOBA (L,D)
Tiba di Airport Internasional Kuala Namu Medan anda akan di jemput oleh pemandu pelancong kami. Dan terus ke Restoran untuk makan tengah hari dan bertolak keparapet danau toba. Perjalanan memakan masa hamper 4 jam dan dapat dilihat pemandangan yang penuh pokok getah, kelapa sawit dan kawasan padi ( boleh berhenti untuk mengambil gambar kenangan ) Berhenti di Pematang Siantar untuk membeli makanan tempatan di Paten Shop yaitu Ting - Ting, Teng - Teng, Tong - Tong. Toba di Parapat Check in hotel – free program. Makan malam di  restoran tempatan.

DAY 02 : DANAU TOBA  – P.SAMOSIR BERASTAGI ( B,L,D )
Sarapan di hotel, Terus Bertolak ke Pulau Samosir – Pulau di tengah tasik Toba di antara tempat lawatan ialah Kampong Tua Tomok, Disini anda boleh melihat makam Raja Batak yaitu “ Ompu Sidabutar “, dan Tari Sigale – Gale lawatan ke kampong Ambarita/Ambarita Village ( min 15 pax ) untuk melihat kampung teradisional Batak. Dan anda akan dibawa membeli – belah di Pasar Tradisional Tomok ( Lokal Souvenir ) Perbagai barang – barang cenderahati dan sebagainya dijual di sini. Kembali ke Parapat makan tengah hari dan Bertolak ke Berastagi. Sebuah bandardi puncak pegunungan nan sejuk – dengan pasar buah dan bunga. Perjalanan memakan masa selama 2 jam. Dalam perjalanan Berhenti seketika di Simarjarunjung ( Bukit Tertinggi Di Pinggir Lake Toba yang Sangat Sejuk ) Anda juga boleh ambil masa di sini untuk santai sambil minum the halia, Pisang Goreng enak yang menjadi sebutan ramai. Dan melawat   Air Terjun Sipiso – Piso. Di sinianda boleh melihat pemandangan yang menarik dengan air terjun yang terkenal dengan keindahanya. Perjalanan diteruskan dan berhenti di kebun Limau untuk memetik Limau segar. Tiba di Bandar  Berastagi anda akan di bawa ke Fruits Central Market anda boleh membeli berbagai jenis buah – tempatan yang enak di sini. Check in hotel – free program. Makan malam di  restoran tempatan. 

DAY 03 : BERASTAGI MEDAN (B,L,D ) 
Selepas sarapan Check Out Hotel . Bertolak ke Bukit Gundaling untuk melihat dua gunung berapi yang masi aktif.  di Berastagi Gunung Sibayak ( 2.172 m ) Dan Gunung Sinabung ( 2.417 m ) dan menuju Taman Alam Lumbini.  Bertolak ke Medan melalui Sibolangit dan makan tengah hari di medan sampai sahaja “ city Tour Medan City “ Melawat Istana Maimoon / Sultan Palace , Masjid Raya / Grand Mosque. Check in hotel – free program. Makan malam di  restoran tempatan.

DAY 0: MEDAN CITY TOUR/SHOPPING (B,L,D ) 
Selepas sarapan anda akan dibawa membeli-belah di Batik Center, Plaza Super Market dan Pasar Ikan Berbagai barang – barang perhiasan, cenderahati, pakaian sulam /telekung dan sebagainya dijual di sini. Check in hotel – free program. Makan malam di  restoran tempatan

DAY 05 : MEDAN – AIRPORT (B)
Sarapan di hotel dan lepas itu anda free program Aktiviti Bebas sehingga waktu untuk bertolak ke lapangan terbang untuk berlepas pulang dengan kenangan yang manis dari Medan.

HARGA PAKE
Harga Pakej Tour : INOVA  Sebagai Transportasi 
Minimal 04 Orang   : RM850/Pax
Minimal 05 Orang   : RM785/Pax

Harga Pakej Tour : ISUZU ELF 14 Seat Sebagai Transportasi 
Minimal 06 Orang   : RM825/Pax
Minimal 08 Orang   : RM775/Pax
Minimal 10 Orang   : RM745/Pax
Minimal 12 Orang   : RM730/Pax

Akomodasi Hotel :  (Sila Dipilih)
Di Parapat    Niagara Hotel 4* (Lake View)
                       : Inna Parapat 4* (Lake View)
                       : Patra Jasa Hotel 4*

Di Samosir     : Samosir villa 4* 
                        : Samosir Cottage 4*

Di Berastagi   : Grand Mutiara Hotel Berastagi 5*
                         : Sibayak Hotel Berastagi 4*
                         : Sinabung Hills Hotel Berastagi 4*

Di Medan      Grand Aston Hotel Medan 5*
                       : Adi Mulia Hotel Medan 5*
                       : Grand Swiss Bal Hotel Medan 5* 
                       : Santika Dyandra Hotel Medan 4*

Harga Sudah Termasuk :
Penginapan hotel 4 malam
Sarapan Pagi 4x/Tengahari 4x/Malam 4x
Kenderaan Berhawa dingin dan selesa sepanjang aktiviti
Charter Boat ke Pulau Samosir
Tiket Lawatan dan Parking
Air Mineral 1 Botol /hari/orang
Guide Tour English dan Melayu Speak
Makan 100 % Halal Food
Welcome Snack

Harga Tidak Termasuk :
            Tip Pemandu Pelancong
            Tiket penerbangan pergi balik
            Perbelanjaan peribadi

Untuk Pemesanan
PT ELEGANT TOUR AND TRAVEL
Jl A.H Nasution No.92 BB Medan /Medan Johor
Nort Sumatera. Indonesia
Code Post 20146
Phone : (061) 785 1975
Fax : (061) 785 0324
Whatsapp : +62852 7605 7733